måndag 19 maj 2008

Hellre en dålig uppsats?

Handledning idag. Det bästa idag var nästan att se hur Annika blommade vid sin redovisning. Jag kommer sakna allt fniss, trams och den tillåtande atmosvären där åsikter, kommmentarer och kloka ord får hoppa runt i rummet lite hur som, när jag snart är klar med utbildningen.

För några dagar sedan var jag nästan gråtfärdig över att vi har så mycket att göra. Nu har vi slitit rejält över helgen och det känns som vi har fått mycket större koll. Det flyter på och allt går bra .... fast det är en sak som går mindre bra ... jag känner igen det här på något sätt ... från mitt äktenskap. I början gör man en massa saker tillsammans och ser till att arbetsfördelningen är någorlunda och tänker på att det ska vara roligt, sen händer något när barnen kommit och det blir stressigt och allt bara handlar om tid o pengar. Plötsligt handlar det bara om att vara effektiv. Den som tjänar mest pengar är på jobbet hela tiden och den andre hamnar i rollen styra upp hemmarulljansen!? ... Alltså nu när det drar ihop sig så verkar det som någon som kan det bäst klipper film och någon annan får jobbet att plöja text o skriva, skriva ... NÖDBROMS!!!
Livsfarligt att hamna i det där effektiva stressiga! Jag måste också ha ett visst lugn för att orka fokusera att orka lära mig nya saker och få lust till det. Hellre en dålig uppsats då än att jag har tråkigt tror jag?

Inga kommentarer: