torsdag 22 maj 2008

råslit

"Uppsatsäktenskapet" känns mycket bättre sen vi sitter på skolan och skriver tillsammans. Bättre att kunna bolla tankar och kunna gå på stan o ta en latte ihop. Man får lite bättre energi. Igår satt vi 9-10 timmar på skolan. Våra lärare verkar inte avundsjuka på oss. Skönt att ha dem i närheten också o kunna fråga lite småfrågor.
Vi kom så långt idag på eftermiddagen att vi skrev ut alla sidor och la ut dem över borden. Sen kunde vi gå på med tuschpennor och rita pilar, stora kryss och hitta på nya kapitel och skriva stödord. Hemma kommer jag antagligen också ta framsaxen och börja klippa runt lite olika stycken.
Just nu känns allt bara som råslit. Funkar inte att köra på så att man blir väldigt trött för då kan man inte va kreativ eller ha överblick. Önskar att ngn hade stoppat oss tidigare eftersom vi till stora delar var inne på fel spår. Nu är det väldigt stressigt att bygga om uppsatsen och formulera ihop allt.
Kom hem sent igår. Just som jag klev av båten ringde en granne och bjöd in mig på middag. Väldigt lägligt. Efter god mat o massa fnitter var stress och huvudvärk borta. Svårt att sova sen ändå ... riktigt lugn känner man sig nog inte förrän efter examinationen??

1 kommentar:

Camilla sa...

Oj vad jag känner igen mig... ingen att bolla med dock.

Jag har packat alla böcker i en resväska, tagit datorn under armen och åkt hem till min syster några dagar. Hemma är det för mycket som distraherar.

Det är en hel del kvar innan uppsatsen är färdig. Börjar se en viss struktur nu i alla fall.